Naar uw doelgroep

Hoe bereik ik mijn doelgroep en hoe interesseer ik journalisten voor mijn product of dienst. Waarin verschillen ze en hoe kan ik daarbij sociale media inzetten. Een training die u wegwijs maakt in communicatieland en leert wanneer iets nieuws is. En nog veel meer......

De training is gebaseerd op jarenlange persoonlijke ervaring als journalist. En kan worden aangevuld met een communicatiestrategie, gebaseerd op uw organisatie en product of dienst, zodat de opgedane kennis optimaal wordt ingezet voor een maximaal resultaat.

Naar de doelgroep, een training voor groepen van 4-10 personen. We sturen u graag een offerte op aanvraag via info@helmacoolman.nl


Introductietraining social media

LinkedIn en Twitter zijn de nieuwste middelen om aandacht te vragen voor uw boodschap. Wie bent u, wat is uw verhaal en waarmee wilt u aandacht vragen voor uw vakmanschap, uw bedrijf, idee, droom. Ook social media is communicatie en vergt handigheid. De codes en de schrijftechniek. De do's en don'ts. Die leert u tijdens deze trainingen.

Introductietraining social media: een of twee degdelen in Maarn of bij u in de buurt. Groepen van 6-8 personen.Offferte op aanvraag.

Meld je aan via info@helmacoolman.nl

Communicatie- en presentatietrainingen

Veel mensen zijn heel goed in hun vak, maar niet getraind om hun kennis, vaardigheid of product over het voetlicht te brengen. Een vaardigheidstraining kan duidelijk maken welke technieken er zijn om je boodschap goed te presenteren of te communiceren. In die training leert de kandidaat hoe de boodschap te formuleren, zowel inhoudelijk als met het oog op de doelgroep. Verder wordt ingegaan op het vasthouden van de aandacht, de body language, uw uitstraling en visuele ondersteuning. De theorie wordt afgewisseld met praktische oefeningen die op video worden vastgelegd en besproken. De kandidaat krijgt een persoonlijke sterkte/zwakte-analyse en een cursusmap met opnamen van de eigen presentaties.

Ervaring

Mijn scholing in dit vak heb ik gekregen tijdens mijn academische studie Nederlands aan de Rijksuniversiteit Groningen en vervolmaakt tijdens mijn jarenlange loopbaan bij verschillende media. Door te werken met ervaren journalisten als Joop van Zijl, Maartje van Weegen, Rob Trip, Ferry Mingelen, Clairy Polak, Jeroen Pauw en Paul Witteman heb ik de kneepjes van het vak geleerd. Dat dat een goede leerschool is geweest, is inmiddels gebleken bij trainingen die ik geef bij verschillende profit- en non-profitorganisaties.   

Masterclasses

Op verzoek geef ik trainingen op maat, die zowel qua inhoud als qua techniek op uw persoonlijke vraag zijn toegesneden. De training gaat vergezeld van een cursusmap en een DVD van de eigen oefeningen. Na afloop ontvangt de kandidaat een certificaat met daarop de oefenstof en een kwalificatie van de resultaten.
De eendaagse tranining De Juiste Toon is specifiek gericht op crisiscommunicatie. U leert als managementteam hoe uw organisatie voor te bereiden op een onverwachte crisis en daar professioneel mee om te gaan, met aandacht voor uw reputatie en imago. De praktijkoefening die hierbij hoort geeft de theorie urgentie. Deze training geef ik in samenwerking met Maria Henneman.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mijn aanbod:

Communicatietraining: hoe voorbereid te zijn op vragen van derden als professional of als deskundige. Wat kan ik verwachten en wat moet ik wel en niet doen.

Presentatietraining: hoe benut ik deze unieke kans om mijn boodschap te vertellen optimaal. Hoe bouw ik mijn presentatie op, hoe vertel ik het, hoe krijg ik de aandacht en hoe ga ik om met power point.

De Juiste Toon
Eendaagse training crisiscommunicatie voor managementteams. U leert als managementteam hoe uw organisatie voor te bereiden op een onverwachte crisis en daar professioneel mee om te gaan, met aandacht voor uw reputatie en imago. Deze training wordt evrzorgd in samenwerking met Maria Henneman.

Twittertraining.
Twitteren moet! Maar kun je het ook? En moet je het willen? Hoe schrijf je een goede tweet en met welk doel ga je twitteren. Een introductietraining over Twitter, LinkedIn en al die andere social media. In 4 uur weet je alles!

Effectief communiceren: hoe vertel ik mijn boodschap in diverse situaties: als leidinggevende, in sollicitaties, als vrijwilliger etc.

Pers- en/of publieksvoorlichting: hoe bereik ik mijn doelgroep: internet, websites, brochures, nieuwsbrieven, bijeenkomsten  en welke middelen gebruik ik wanneer.   

Tekstschrijven: hoe formuleer ik mijn boodschap, hoe sluit ik aan bij mijn doelgroep, welke techniek is geschikt voor welk doel, etc.

Professionals in professie: een training voor professionals die worstelen met de vraag hoe zich te presenteren, hoe te netwerken en hoe de juiste maatschappelijke codes te hanteren opdat de zakelijke contacten duurzaam en succesvol zijn.